پخش زنده
دانلود اپلیکیشن اندروید دانلود اپلیکیشن اندروید
English عربي
3422
-
الف
+

صمدیان فیلمی دیگر درباره کیارستمی می‌سازد

سیف‌الله صمدیان از بیست سال حضور عباس کیارستمی در جشنواره «کن»، یک مستند می‌سازد.

سیف‌الله صمدیان که از همکاران قدیمی عباس کیارستمی است، قصد دارد از بیست سال حضور این کارگردان در جشنواره فیلم «کن» یک مستند بسازد.

این کارگردان در سال‌های اخیر همراه و همکار عباس کیارستمی بوده است و از زندگی وی نیز مستندهایی ساخته است. در سال ۲۰۰۱ نیز تصویربرداری فیلم مستند «ای‌بی‌سی آفریقا» را برای کیارستمی  انجام داده و در فیلم «عباس کیارستمی: یک گزارش» در سال ۲۰۱۳ هم مشارکت داشته است. او کارگردانی «۷۶ دقیقه و ۱۵ ثانیه با کیارستمی» را نیز انجام داده که عنوان آن اشاره‌ای به طول زندگی نویسنده فقید دارد. این فیلم در جشنواره فیلم ونیز به نمایش درآمد و در جشنواره فیلم بوسان نیز به عنوان بخشی از مروری بر زندگی کیارستمی نمایش داده می‌شود.

صمدیان در سخنرانی که در  جشنواره بوسان داشت، در برنامه‌ای که با عنوان «مولف ایرانی: عباس کیارستمی هدیه جاودانی سینمای ایران» برگزار شد، درباره این مستند جدید گفت: فیلم بعدی درباره ۲۰ سال زندگی عباس در جشنواره فیلم کن است. لی وانگ-جو، پروفسوردانشگاه ملی بوسان دبیر اداره کننده این بحث بود.

پسر عباس کیارستمی، احمد کیارستمی در این نشست صحبت کرد و درباره پدرش گفت: او خودش شبیه فیلم‌هایش بود؛ متواضع، صادق و در دسترس. او در حالی ما را ترک کرد که هنوز به اندازه کافی درباره او نمی‌دانستیم و حالا ما هنوز باید در میان آثار او پرسه بزنیم تا بتوانیم همه آنها را کشف کنیم.

ب س / س م

نظر شما
ارسال نظر
علی ندیم

عباس کیارستمی افتخار ایران بود. و فیلمهای بسیار زیبا و ارزشمندی ساخت.